ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda e Ny1 - Elegance

Το δεύτερο βήμα         ..:: Σαββάτο, 04 Μαϊου 2024 ::..

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda είναι ένα μικρό SUV, ακολουθεί την ορθολογική πορεία της ιαπωνικής εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση (ξεκίνημα με μικρά αυτοκίνητα για το αστικό περιβάλλον), προσφέρει άνετους χώρους, προσεγμένη ποιότητα, καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, δύναμη και επιδόσεις και αρκετά καλή αυτονομία με τα σημερινά δεδομένα, χωρίς πάντως να μπορεί ακόμα να ξεφύγει από το μειονέκτημα της υψηλής τιμής που χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα συμβατικά

Η Honda έχει αρκετά μεγάλη προϊστορία στα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά προχώρησε με προσεκτικά βήματα στην ηλεκτροκίνηση, με δεδομένη την περιορισμένη ακόμα ζήτηση στην αγορά και την σαφή έλλειψη επαρκών υποδομών για τη μαζική εφαρμογή της. Όπως όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές, όμως, με παρουσία στην παγκόσμια αγορά, έχει κι αυτή σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, ξεκινώντας με την πιο λογική κίνηση, ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο πόλης, το Honda e. Το δεύτερο προϊόν αυτού το προγράμματος, το e:Ny1, κάνει ένα βήμα προς πάνω από πλευράς μεγέθους, καθώς είναι ένα SUV ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία (μήκος 4,387 μ.). Το ασυνήθιστο όνομά του υποδεικνύει ότι είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα e:N Architecture F, που δημιούργησε η Honda για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εσωτερικό
Όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι βασισμένα σε πλατφόρμες ειδικά εξελιγμένες για την ηλεκτροκίνηση, το e:Ny1 προσφέρει πολύ καλούς χώρους επιβατών για το μέγεθός του, με εντελώς επίπεδο δάπεδό του να προσφέρει αρκετό «αέρα» για τα πόδια τους, αλλά και να επιτρέπει την πιο άνετη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη στη μέση πίσω σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, παρά την ελαφρά προεξοχή προς τα πίσω της κεντρικής κονσόλας. Από την άλλη πλευρά, όπως συχνά συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που πρέπει να «βολέψουν» τη μπαταρία κάτω από το δάπεδό τους, ο χώρος αποσκευών είναι κάπως ρηχός σε σχέση με τα συμβατικά SUV, με χωρητικότητα 361 λίτρα, που είναι παρ' όλα αυτά ικανοποιητική για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο (απλώς θυμίζει περισσότερο χάτσμπακ παρά SUV). Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, περιέργως όμως είναι πολύ μικρές οι θήκες στις πόρτες. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι αρκετά υψηλού επιπέδου, όπως συνηθίζει η Honda και η θέση οδήγησης είναι καλή. Η μεγάλη οθόνη στο κέντρο το ταμπλό δίνει την απαραίτητη Hi Tech εικόνα και θα παρατηρήσουμε εδώ ότι, αν και είναι κάθετη, κάτι που στα περισσότερα αυτοκίνητα με αυτή την επιλογή αποσπάει πιο εύκολα την προσοχή του οδηγού από το δρόμο όταν χρειάζεται να κοιτάξει χαμηλά, εδώ έχει ρυθμιστεί με τρόπο που να χωρίζεται σε «οριζόντια τμήματα». Ο χάρτης του συστήματος πλοήγησης, για παράδειγμα, που αναπόφευκτα θα κοιτάει πιο συχνά οδηγός, προβάλλεται οριζόντια στο επάνω μέρος της οθόνης, οπότε δεν τον υποχρεώνει να κοιτάει χαμηλά, το ηχοσύστημα είναι αμέσως πιο κάτω, ενώ στο κάτω μέρος της οθόνης προβάλλονται πληροφορίες που απαιτούν λιγότερο συχνή απόσπαση προσοχής.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 53.900 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, 2 επιπλέον θύρες φόρτισης USB πίσω, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα σημειώσουμε επίσης το ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών (3+2 επέκταση) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ με το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή τα 5 πρώτα σέρβις, όποιο συμβεί πρώτο) και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Προσεγμένο και λειτουργικό εσωτερικό, με καλούς χώρους για τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
To e:Ny1 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, τοποθετημένο εμπρός, ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός «κιβωτίου» με μία μόνο σχέση μετάδοσης, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ισχύς και -κυρίως- η πολύ καλή ροπή που αποδίδεται από μηδενικές στροφές (ένα άλλο χαρακτηριστικό των ηλεκτροκινητήρων) ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες του αυτοκινήτου, στο οποίο προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις (π.χ. επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,6''). Είναι προφανές ότι η ενεργητική ασφάλεια εξασφαλίζεται πλήρως, τα προσπεράσματα είναι άμεσα, αλλά και η καθημερινή οδήγηση εύκολη, ευχάριστη και ξεκούραστη, χάρη στην άμεση απόκριση και την πολύ καλή ελαστικότητα του κινητήρα. Οι μηχανικοί της Honda μάλιστα, προχώρησαν ένα βήμα περισσότερο από αυτούς των άλλων εταιρειών που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γνωρίζοντας ότι η πολύ μεγάλη δύναμη και η απότομη και πολύ γρήγορη επιτάχυνση που προσφέρουν οι ηλεκτροκινητήρες, είναι κάτι στο οποίο δεν είναι συνηθισμένοι ακόμα και οι οδηγοί δυνατών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες. Κάτι που ήδη έχει αρχίσει να δημιουργεί προβλήματα ασφαλείας (στις ΗΠΑ μια πρόσφατη έρευνα έδειξε αυξημένο αριθμό ατυχημάτων μετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα συμβατικά). Έτσι η ρύθμιση του κινητήρα στο e:Ny1 έχει γίνει με τρόπο που να επιταχύνει, γρήγορα μεν, αλλά πιο προοδευτικά το αυτοκίνητο, πιο κοντά στη λογική των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι επιδόσεις εξακολουθούν, λοιπόν, να είναι πολύ καλές, αλλά έχει μειωθεί το πολύ έντονο «ξέσπασμα» από μηδενικές στροφές, που ελάχιστοι οδηγοί μπορούν να διαχειριστούν σωστά. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η μπαταρία λιθίου των 68,8 kWh εξασφαλίζει έως 412 χιλιομέτρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP). Στην πράξη και με τον κλιματισμό να λειτουργεί αρκετά (γιατί είχαμε στη διάθεσή μας το αυτοκίνητο κάποιες από εκείνες τις ανοιξιάτικες μέρες με τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες!) η πραγματική αυτονομία μπορεί να πλησιάσει σε αστικό περιβάλλον τα 380 χιλιόμετρα. Θα αναφέρουμε εδώ, ότι τα συστήματα πληροφόρησης στην οθόνη του αυτοκινήτου, που έδιναν ενδείξεις για την αυτονομία, ανέφεραν ότι θα μπορούσαμε να έχουμε 7-19 χιλιόμετρα παραπάνω (ανάλογα με τη θερμοκρασία) αν σβήναμε τον κλιματισμό.

Οδηγώντας
Τα Honda πάντα διακρίνονται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από το e:Ny1 που, όπως όλα τα ηλεκτρικά, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, έχει χαμηλό κέντρο βάρους, που προφανώς ευνοεί την σταθερότητα και το κράτημα του αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά λοιπόν είναι πολύ καλή, ακριβής, με καλή κατευθυντικότητα, καλό κράτημα και έλλειψη απρόβλεπτων αντιδράσεων. Αυτό που μας έκανε όμως εντύπωση ήταν η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η αρκετά καλή άνεση για τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία λόγω του αρκετά μεγαλύτερου βάρους τους έχουν πιο σφιχτές αναρτήσεις και πιο «τονισμένες» αντιδράσεις στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά. Το φαινόμενο δεν είναι ανύπαρκτο στο e:Ny1, είναι όμως λιγότερο έντονο. Τέλος, θα αναφέρουμε ότι τα φρένα είναι αποτελεσματικά για τις επιδόσεις και το βάρος του αυτοκινήτου, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που να προκαλεί έντονο «φρενάρισμα» όταν αφήνεις το γκάζι (e-pedal) με τη ρύθμιση στη μέγιστη ανάκτηση (εδώ υπάρχει ρύθμιση, αλλά και στη μεγαλύτερη σκάλα δεν υπάρχει τόσο έντονη επιβράδυνση).
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Ρύθμιση κινητήρα χωρίς «ξέσπασμα» που δημιουργεί θέμα ασφαλείας
- Χώροι
- Οδικά χαρακτηριστικά
- Εξοπλισμός
- Προσεγμένη ποιότητα
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Πολύ μικρές θήκες στις πόρτες
- Τιμή για λίγους
Καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης άνω του μέσου όρου
Συμπέρασμα
Έχουμε οδηγήσει πλέον αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολλά απ' αυτά μας άρεσαν με τις επιδόσεις, τη συμπεριφορά τους, τη λειτουργικότητά τους και το e:Ny1 είναι ένα από αυτά (με πολύ ποιοτική κατασκευή μάλιστα και πολύ καλά εξοπλισμένο), πάντα όμως στο τέλος της δοκιμής υπάρχει ένα «αλλά»! Και αυτό αφορά την τιμή αγοράς, που ακόμα και αν προστεθούν νέα κονδύλια στο πρόγραμμα επιδότησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πάλι αυτά θα είναι αρκετά ακριβά για την πλειοψηφία των αγοραστών. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού οι ανεπαρκείς υποδομές για την φόρτιση των αυτοκινήτων, δεν επιτρέπουν ακόμα την «ανέμελη» χρήση τους σ' ένα ταξίδι σε μεγάλη απόσταση. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, τα περισσότερα από αυτά απευθύνονται σε εταιρικές πωλήσεις, στις οποίες υπάρχουν πρόσθετα φορολογικά κίνητρα ή σε όσους έχουν αρκετά αυτοκίνητα στην οικογένεια, μεταξύ των οποία και υβριδικά ή εντελώς συμβατικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα μακρινά ταξίδια, αφήνοντας για το ηλεκτρικό τις μετακινήσεις στο αστικό περιβάλλον και γύρω απ' αυτό...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP